Δ.Π.Μ.Σ. Φύλο, Κοινωνία, Πολιτική

Περιγραφή Μαθήματος Διπλωματικής Εργασίας

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΠΜΣ «ΦΥΛΟ,ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ»

 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

(1)   ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΕΣ

Σχολή Κοινωνικών Επιστημών

Σχολή Επιστημών Οικονομίας και Δημόσιας Διοίκησης

Σχολή Διεθνών Σπουδών, Επικοινωνίας και Πολιτισμού

Σχολή Πολιτικών Επιστημών

 

ΤΜΗΜΑΤΑ

Τμήμα Κοινωνιολογίας

Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας

Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης

Τμήμα Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών

Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού

Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Μεταπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

53Μ017

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Γ ή Δ

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

30

Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

γενικού υποβάθρου, 
ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

ειδικού υποβάθρου

ειδίκευσης γενικών γνώσεων

ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

Για την εκπόνηση διπλωματικής εργασίας απαιτείται η επιτυχής ολοκλήρωση των μαθημάτων του ΔΠΜΣ.

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνικά / Αγγλικά

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Όχι

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

(2)   ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

·    Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

·    Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β

·    Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

Μαθησιακοί αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι μεταπτυχιακές/οί φοιτήτριες/ές, αναμένεται να

·        έχουν μελετήσει σε βάθος ένα συγκεκριμένο θέμα των επιστημονικών περιοχών που θεραπεύει το ΔΠΜΣ, 


·        έχουν αξιοποιήσει τις σχετικές γνώσεις τους από την φοίτηση

·        έχουν αναπτύξει συνθετική ικανότητα, 


·        έχουν μάθει να αναζητούν την κατάλληλη επιστημονική πληροφορία από την σχετική επιστημονική βιβλιογραφία, 


·        έχουν αποκτήσει δεξιότητες στον σχεδιασμό ερευνητικών σχεδίων μικρής κλίμακας

·        έχουν αποκτήσει δεξιότητες στην διεξαγωγή εμπειρικής έρευνας,

·        έχουν αποκτήσει δεξιότητες στην ανάλυση εμπειρικών δεδομένων,

·        έχουν αποκτήσει δεξιότητα στη συγγραφή επιστημονικού κειμένου 


·        έχουν αποκτήσει δεξιότητα στην οργάνωση και προφορική παρουσίαση της εργασίας. 


 

Γενικές Ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

……

Άλλες…

…….

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Αυτόνομη εργασία

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Κατανόηση και ανάλυση ειδικών θεμάτων

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

 

(3)   ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

(4)   Διπλωματική Εργασία

Κάθε φοιτητής/τήτρια υποβάλλει, το αργότερο πριν από το τέλος του Β’ εξαμήνου και σε ημερομηνία που ορίζεται από τη Συντονιστική Επιτροπή, γραπτή πρόταση Μεταπτυχιακής Διπλωµατικής Εργασίας σε συνεργασία µε ένα µέλος ΔΕΠ που προτείνεται ως επιβλέπων/πουσα καθηγητής/τρια. 

Το θέµα της εργασίας εγκρίνεται από την Συντονιστική Επιτροπή και πρέπει να είναι εξειδικευµένο και πρωτότυπο, ώστε να επιτρέπει τη σύνταξη ερευνητικής µελέτης περίπου 20.000-25.000 λέξεων που να αποδεικνύει ότι ο/η φοιτητής/τήτρια έχει επαρκή γνώση και κριτική αντίληψη των ζητηµάτων της ερευνητικής περιοχής στην οποία αναφέρεται το θέµα του/της. Η ακριβής ημερομηνία υποβολής της πρότασης ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του ΔΠΜΣ.

Η Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών του ΔΠΜΣ εγκρίνει την εισήγηση της Συντονιστικής Επιτροπής, η οποία περιλαμβάνει το θέμα της εργασίας, τον/την επιβλέποντα/πουσα καθηγητή/τρια και τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής. Η τριμελής Εξεταστική Επιτροπή απαρτίζεται από τον/την επιβλέποντα/πουσα καθηγητή/τρια και άλλα δύο µέλη, διδάσκοντες του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράµµατος ή µέλη ΔΕΠ των συνεργαζόμενων Τμημάτων ή άλλων Τμημάτων ΑΕΙ ή ερευνητές αναγνωρισμένων Ερευνητικών Κέντρων με συναφές γνωστικό αντικείμενο.

Η Μεταπτυχιακή Διπλωµατική Εργασία πρέπει να κατατεθεί στη Γραμματεία του ΔΠΜΣ σε ηλεκτρονική μορφή το αργότερο μέχρι τη λήξη του διδακτικού εξαμήνου συνοδευόμενη από «Δήλωση περί μη Λογοκλοπής και ανάληψης προσωπικής ευθύνης». Κατά τον µήνα Ιανουάριο οι υποψήφιοι/ες που δεν θα υποστηρίξουν την διπλωματική εργασία τους, υποχρεούνται να καταθέσουν έκθεση προόδου στον/στην  επιβλέποντα/πουσα καθηγητή/γήτρια. Αν το περιεχόµενο της εργασίας ή η προφορική παρουσίασή της δεν κριθούν ικανοποιητικά, ή αν δεν υποβληθεί η εργασία κατά την περίοδο αυτή, τότε ο/η φοιτητής/τήτρια δικαιούται να την υποστηρίξει έως και τον Ιούνιο του ιδίου έτους, σύµφωνα µε την παραπάνω διαδικασία. Αν τον Ιούνιο του Δ’ εξαμήνου η εργασία ή η παρουσίασή της δεν κριθούν ικανοποιητικές, αν δεν υποβληθεί η εργασία ή αν δεν έγιναν οι βελτιώσεις που τυχόν υπέδειξε η Εξεταστική Επιτροπή κατά την προηγούμενη περίοδο, ο/η φοιτητής/τήτρια απορρίπτεται και διαγράφεται από το ΔΠΜΣ.

  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Συναντήσεις κατ’ ίδιαν με το επιβλέπον μέλος ΔΕΠ, πρόσωπο με πρόσωπο και εξ’ αποστάσεως. Κατά κύριο λόγο προσωπική εργασία με καθοδήγηση και έλεγχο από το επιβλέπον μέλος ΔΕΠ.

 

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Χρήση ΤΠΕ για συναντήσεις επίβλεψης.

Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού για την ανάλυση εμπειρικών δεδομένων. 

Χρήστη ΤΠΕ για την παρουσίαση/υποστήριξη της διπλωματικής εργασίας.

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας

150

Εκπόνηση έρευνας

250

Ανάλυση δεδομένων

200

Συγγραφή εργασίας

140

Συναντήσεις με επιβλέπουσα/οντα

10

Σύνολο Μαθήματος

750

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Αξιολόγηση

Στα ελληνικά.

Διαμορφωτική, κατά τη διάρκεια της επίβλεψης

Συμπερασματική, μέσω της προφορικής υποστήριξης της κατατεθειμένης εργασίας ενώπιον της τριμελούς εξεταστικής επιτροπής, η οποία περιλαμβάνει το επιβλέπον μέλος ΔΕΠ και άλλα δυο μέλη ΔΕΠ με γνωστικό αντικείμενο συναφές με το θέμα της διπλωματικής εργασίας.

Γενικά κριτήρια αξιολόγησης ποιότητας επιστημονικών εργασιών διδάσκονται στα μαθήματα της μεθοδολογίας. Εξειδικεύονται, δηλώνονται και εξηγούνται κατά την επίβλεψη από το μέλος ΔΕΠ. Περιγράφονται σε γραπτές οδηγίες αξιοποίησης βιβλιογραφικών και άλλων πηγών και σε οδηγίες συγγραφής ερευνητικών προτάσεων, διατύπωσης και πραγμάτευσης ερευνητικών ερωτημάτων και μεθόδων αξιοποίησης και παραπομπής των πηγών.

  • ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Προτεινόμενη Γενική Βιβλιογραφία

 

  • Πάντειον Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. (2017). Οδηγίες για τη συγγραφή πτυχιακών ή διπλωματικών εργασιών και διδακτορικών διατριβών. Αθήνα: Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης, Πάντειον Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. https://library.panteion.gr/%cf%85%cf%80%ce%b7%cf%81%ce%b5%cf%83%ce%af%ce%b5%cf%82/%cf%83%cf%85%ce%b3%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae-%ce%b5%cf%81%ce%b3%ce%b1%cf%83%ce%b9%cf%8e%ce%bd/  
  • Ανδρεαδάκης, Ν.Σ., Βάμβουκας, Μ.Ι. (2005). Οδηγός για την εκπόνηση και τη σύνταξη γραπτής ερευνητικής εργασίας: σεμιναριακής, πτυχιακής, διπλωματικής. Αθήνα: Ατραπός.
  • Dunleavy, P. (2006). Η Διδακτορική Διατριβή: οργάνωση, σχεδιασμός, συγγραφή, ολοκλήρωση: χρήσιμο βοήθημα για εργασίες προπτυχιακών φοιτητών (μετ. Ηλιάδης, Ν., επιμ. Μακροπούλου, Α.). Αθήνα: Πλέθρον.
  • Ευδωρίδου, Ε., Καρακασίδης, Θ. (2018). Ακαδημαϊκή Γραφή: Σύνθεση & Ανάλυση Κειμένων Επιστήμης, Τέχνης και Πολιτισμού, Εφαρμογή Σημειωτικής Ανάλυσης με παραδείγματα έκφρασης σε τέσσερις ευρωπαϊκές γλώσσες
(3η έκδ.). Θεσσαλονίκη: Τζιόλα.
  • Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015). Πώς γίνεται μια επιστημονική εργασία; Επιστημονική έρευνα και συγγραφή εργασιών (2η έκδ.). Αθήνα: Κριτική.
  • Θεοφιλίδης, Χ. (1995). Η συγγραφή επιστημονικής εργασίας: από τη θεωρία στην πράξη. Αθήνα: Δαρδανός.
  • Μπουρλιάσκος, Β.Γ.Ι. (2010). Πώς γράφεται μια επιστημονική εργασία: πρακτικός οδηγός. Συγγραφή επιστημονικής εργασίας και βιβλιογραφική έρευνα. Αθήνα: Διόνικος.
  • Ντάνος, Α. (2016). Μεθοδολογία συγγραφής πτυχιακών εργασιών και επιστημονικών μελετών: μία προσπάθεια συμβολής στην έρευνα και στη συγγραφή της επιστημονικής εργασίας. Αθήνα: Σύγχρονη Εκδοτική.
  • Πολίτης, Α. (2002). Υποσημειώσεις και παραπομπές (3η έκδ.). Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

Ξενόγλωσση

  • Lester, J.D. (1993). Writing research papers: a complete guide (7th ed.). New York: Harper Collins College Publishers.

 

Ειδικότερη Βιβλιογραφία προτείνεται από το επιβλέπον μέλος ΔΕΠ, ανάλογα με το θέμα της εργασίας.

 

 

Πληροφορίες

Διδάσκουσες